Friday, August 15, 2008

Nisfu Syaaban


Tadi aku dengar radio perak fm..
hehe...yer la slalu hot fm.. kdg2 kna tukar2 gak..
ermm dngar psl nisfu syaaban...
diingatkan kita untuk perbanyakkan ibadah
pada malam nisfu syaaban..sabtu malam ahad ni..
dgr kabar jugak..mlm tuh akan berlaku gerhana bulan...


Nisfu Syaaban..
malam penuh keberkatan..
hari di mana buku amalan kita selama setahun
akan diangkat...kita digalakkan
memperbanyakkan taubat...solat taubat... bacaan al-quran..zikir..
bagi yg uzur...uwaaa aku rasa cam nak uzur je dh ni..
bg yg uzur..perbanyakkan istighfar..zikir...
bermunajat di malam hari..
-wallahualam-

1 comment:

Es hash ei Ka Ei en said...

pg ahd tu ade ceramah solat subuh.. ceramah nisfu syaabn.. aku solat kat umah je.. alhamdulillah ..speaker yg diorg psg sgt jelas kedengaran sampai ke umah aku..

terima kasih allah sll permudahkan idup aku ..sentiasa beri aku peluang dan kesempatan dgn mudah..

seronok sehh dgr ceramah psl nisfu syaaban tu.. da lame sbnrnye xpegi ke majlis ilmu ni..

*ari nisfu syaaban aritu ade gerhana bulan.. syg aku xtgok .. gerhana tu muncul dlm pkol 3pg xsilap.. amek masa satu jam.. bumi matahari n bulan berada dlm paksi yg selari..*

xsaba lak rasa menanti kehadiran ramadhan..