Thursday, March 7, 2013

.:: Ayat Pendinding Sihir ::.





Assalamualaikum
Di atas saya kongsikan Ayat ayat pendinding sihir, ayat-ayat pembatal sihir.
Semuanya dari ayat suci Al-Quran.
Surah Taha (Ayat 69), Surah Al-A'raf (Ayat 118-122) dan Surah Yunus (Ayat 81-82)
Ayat-ayat ini yang biras saya bagi untuk diamalkan.
Dan ada kisah di sebaliknya.

Tiga minggu lepas anak saya Nur Syaza Ardini 4tahun,demam panas selama seminggu.
Saya pikir, agaknya demam taknak g sekolah. Sebab dia baru tukar tadika.
Dan sepanjang pegi tadika baru ni tiap2 hari nangis masa hantar. Nampak sgt dia tak seronok Tadika baru ni berbanding masa hantar taski sebelum ni.
Sepanjang demam tu, dia aktif, makan pun selera, malah lebih dari masa dia sihat.
Jadi saya pon tak risau sangat hanya bg ubat demam yg memang ada dalam simpanan.
Hari ketiga masih panas baru bwk klinik. Doktor cakap demam biasa.
Dua ari kemudian terjumpa dengan kawan mak saya, mintak opah ni buatkan air penawar.
Sekali opah ni cakap, "Hang ni ketegur cu"
Dia rasa perot Syaza keras sebelah, dia tanya ada jatuh ke. "Takde"
Mungkin angin. Aku pikir. Sebab bila tepuk perotnya memang bunyi kembung.
Dan dia pon memang ada mengadu sesekali sakit perut.
Opah ni suruh pergi ke sepupunya,Opah sorang lagi yang pandai mengurut perut.

Esok paginya aku pun bawak pergi ke rumah Opah tu. Kami tak cerita pun pasal apa yang dikata opah sebelum tu. Sekali dia pegang Syaza, dia ckp "Ketegur ni". Dia pun sapu kapur kat telinga, perot. Dan diurutnya perut.
Alhamdulillah esoknya Syaza tak demam dah. Tapi masih taknak pergi Tadika.
Dia asyik meragam. Dan paling tak tahan, bersembang sorang-sorang.
Dipanggil 'kawannya'; "Meh meh dok sini." Bila tanya sape tu, "Kakak tu, mummy tak tau ke"
Pernah sekali masa dah nak tido, disuruhnya aku bukak pintu bilik.
"Kawan kak long nak masuk tu, ape mummy tutup pintu"
Aduii, udah la somiku takde, weekend baru ada, huh minggu yg sangat panjang.
Dia asyik mengamuk je. Mulut keluar ayat2 kasar, sedangkan selalu tak macam tu.
Memukul je, menyepak hmm..muka aku ni dicakarnya. Tangan2 aku ni pun.
Hari Rabu tu dia bantai mengamuk dari Maghrib, sampai pukul 10 malam.
Menangis, meronta-ronta, menjerit-jerit.
Aku telefon ustaz nak pergi berubat semua kebetulan takde. Aku bacakan ayat2 suci yang biras ku baca dan usap kepala Syaza. kemudian hembus. Lama-lama dia ok, diam sikit dan tidur. Aku teruskan baca Al-Quran Surah Al-Baqarah. Mak pernah pesan selalu baca n dengarkan surah ni elak gangguan.

Esoknya, bawak g ustaz kat pondok mak. Ustaz bacakan ayat suci dan tutup matanya.
Juga bagi air penawar.
Keesokan hari, biras cakap. Dengar anak saya menangis lg kat umah kakak ipar. Mengamuk lagi.
Kami bawak pulak ke seorang ustaz ni. Biras yang kenal. Ustaz ni yang bagi ke biras tu ayat2 di atas.
Masa berubat lama jugak. Syaza marah betul masa ustaz tu tiup dia selepas baca ayat Ruqyah.
Tiap kali tiup dia marah, ajak aku balik. Sampai la dia tertidur.
Ustaz bagi air untuk diminum dan mandi. Juga ayat untuk diamalkan.

Balik ke rumah, bila dia bgn terus ajak dia mandi.
Alhamdulillah. Maghrib tu, aku ajak dia solat. Elok je pakai telekung, terus ikut solat.
Masa dia tak berapa sihat tu, taknaknya bila diajak.
Bila dengar dia baca Al-Fatihah dari mula sampai habis, leganya rasa.
Malam tu dia kembali normal macam biasa. Main dengan gembira.
Baca doa makan lengkap dengan makna.
Baca "Bismillahillazi.." nyanyian doa favorite nya yang dah lama tak dengar.
Ya Allah
Terima Kasih kerana dengar doaku.
Terima Kasih telah kembalikan anakku.

4 comments:

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.44
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

a jie said...

assalam,,terima kasih puan sebab sudi utk share ilmu yg baik ni, ha cakap pasal ayat pendinding sihir ini. sy nk kenalkn myk raihanah syifa. minyak wangi yang telah dibaca dengan ayat - ayat suci al quran.

1. ayat - ayat Ruqyah
2. selawat Syifa
3. pendinding muawwizat
4. ayat pelembut hati
5. ayat penerang hati
6. doa pengasih suami isteri dan keluarga bahagia
7. ayat pendamai
8. doa - doa syifa

Disyifa dan didoakan khas oleh ustaz ismail kamus

detail boleh visit blog sy http://blogjiwamuda.blogspot.com/p/blog-page.html

Ma Riam said...

Simpton ank yg mengalami 'gangguan' sama spt dmm pns, xnk dgr bcaan ayt suci, mengamuk n suka pukul2 dan mengadu skt perut n kembung...jumpa doktor ckp dmm biasa wpun suhu 39 darjah...kdg2 btk2 mcm nk muntah bl dgr kt bc yassin atau ayt2 suci.

Budu Bilis said...

done follow. mencari sedikit ilmu disini