Saturday, August 30, 2008

Menjaga Hati...

Erm cam aku cter sebelum ni...
aku sedang wat persiapan untuk hari bersejarah aku nnt..insyaAllah..
dalam sibuk wat persiapan ni...banyak ati yang nak dijaga...
nampak mcm kita wat persiapan utk majlis kita..
tapi hakikatnya libatkan banyak ati...
kadang nampak simple tak jadi hal..tp isau selalu
takut ada ati yang terasa...

Kan aku ada cter mak bakal suami aku..belikan rantai kaki...
masa tuh jugak mak dia dah tengok n pilih cincin..
kalau ikot plan ... cincin risik dlu...mula mmg uddi suh
aku yg pilih tp aku serahkan pd uddi..
biar dia n mak dia blikan..n aku kata insyaAllah cincin tunang/nikah t
aku nk bli sesama uddi.. n cincin risik ari tuh mak dia bg cincin mak dia jek..
mmg menantu lain gtu..xkisah la...
so ingt cincin nikah aku nk choose ngn uddi ler..
tp dh mak dia plak dh plihkn cincin
masa nk tempah tuh..sbb mak dia dh pilih yg tuh... aku ikot jek...
cantik...cuma bawah ket dr budget yg kami dh wat..
semalam masa nak amik..mak dia ada ckp gak..kalo nak tukor amik lain..xpe le..
tp xnak la dia kecik ati..so amik tuh gak...
cuma smlm aku n uddi decide tambah rantai tangan ..
mak dia akan jadi mak mertua aku...mak mertua aku sama taraf ngn mak aku
sakitkan ati dia..sma cam sakitkan ati mak aku..
aku pon sygkan dia mcm sayangkan mak aku...haihhh
yg mak aku lak bla cter...mcm xbrape suke lak...sbbnya
ada emas putih.. mak uddi suka ada emas putih skit2
nmpk cantik..mak aku lak xbrape..haihhh...
aku lak...rasa tsepit..ekceli aku mmg xbrape kisah sgt
brg2 kemas nih...tp tuh la..haihhh...
aku xcter kat uddi..xmo t dia pikir ape lak...

itu baru satu menda...yg lain2 g...
aku nak mcm ni..mak aku kata elok mcm tuh...
mmg byk menguji kesabaran aku...
tapi sebab fikirkan mak aku...tambah aku
anak pompuan first.. so aku lbih banyakkan sabar
n fikir yg terbaik untuk puaskan ati semua org...
tuh belum lagi masuk campur dari makcik-makcik..
mcm aku ckp kat mak..langsir tak perlu tukar smua..
tukar yg ttentu jek...sbb baru je tukar...
makcik aku plak dtg..ckp ada ke xmo tukar...
tukar la smua..kan kenduri kawin...pompuan lak tuh
umah dalam luor nak cat baru lagi...hmmm...
bukan aku kedekut..tp bg aku selagi bleh jimat..aku nak
yang sederhana saja..aku bukan artis pon..
n pendirian aku..aku xkan bermewah..menunjuk-nunjuk
semata-mata nak wat org kagum..
n majlis tuh cuma skejap jek..yg penting idup selepas tuh nnt..
bila difikirkan balik..lps ni akan byk lagi perkara
yg memerlukan aku menjaga ati orang...
moga aku jadi orang yang lebih bersabar...

5 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

erk...

tu la tu .. tu yg ssh tu.. pk mak.. pk abah.. pk bkl pak n mak mertua .. pk bkl ipar.. aduiiyaii..

ati kita sape nk pk 8-}

Intan said...

sabar la, dugaan ni.. fikir jer yg mak kita selalu nak yg terbaik utk anak dia walaupun kadang-2 x kena cara 8->

Oyin said...

ermmmm....
tp cuba luahkn dulu apa yg kita nk...klau dia org x stuju, bru ikut...jgn melawan kata jer :)

Unknown said...

thanks kowang..
btui intan... dh tntu mak kta nk yg tbaik utk kta kn..hmm aku akan cuba sdaya upaya untuk jadi anak n menantu yg tbaik..insyaAllah..

umi zikry zafry said...

wah dah byk persiapan tinie yer...