Thursday, August 28, 2008

apa saja..

Alahai...sori la bukan takmo update..
tak tau nak cter ape..sama jek life..
bz ngan persiapan brg...bz ngn keja..
renovation room kat utp masih g dlm progress..
semalam dah pasang partition cermin...
kagum aku tngok kompeni kl tuh psg.. pro..
then aku kna tunggu ada cina tuh pasang balik trunking..
welding la apalah...hmm tinggal lagi.. pasang pintu...cat... furniture..
then wax lantai...ahhhh cepat la siap..xsabo nk tngok...
banyak tul cabaran... byk aku blajo dlm pojek nih..huhu..
nak arrange..manage worker...nak deal ngn client... layan karenah derang...
n yg penting manage pojek tuh..lps ni itu...ini...hmm thanks God..

iyaaaa....Ramadhan makin hampir..
merdeka juga...ermm nape ye..xrasa sgt bulan kemerdekaan ni..
mungkin kena bahang pilihanraya kecil pematang pauh kot...
aku xkata aku fanatik anwar.. ermm tapi aku memang penyokong barisan rakyat..
aku cuma menyokong ikot kata hati aku...
masing2 ada akal...ada hati...ada mata..
buatlah pilihan sendiri...
moga Allah menunjukkan kita semua ke jalan yang benar...
aku yakin kebenaran akan terbuka jugak....Dia Maha Mengetahui..


hmmm jom persiapkan diri untuk ramadhan..
ooooo...kowang mentang2 nak ramadhan... nak makan byk2 siap2 ekk
haha... ermmm tp ni aku nk sembang ket...
aku tak berkenan tul..bulan posa..ada umat yang curik2 makan...
jangan kata laki..pmpuan pon ada gak..
aku tak kata aku baik sangat.. tapi aku mendengar bangsa asing
mengutuk saudara seIslam kita...
ada apek yang wat keja ngan aku..
"eh sudah mau bulan puasa ha..kena puasa ka"
aku: "yalah...Islam kena puasa maa"
apek: "aiya...saya punya pekerja aa...tiap ari suruh saya
bungkus roti canai telur lg ma, dia tak larat mau keja..
puasa manyak teruk tau ka..."
aku:"tadak teruk la... belum lagi aa..orang puasa mati tau ka"
sikit la ..ekceli byk g.. yg mencabar ati aku mendengornya...
malu..ye malu jugak...tapi nak wat gane...bkn salah apek tuh..
kita... orang Islam ni yg bg perspektif gtu pd bangsa asing...
ermm sama2 kita pikirkan...

2 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

sebagai umat islam.. sy berase sgt malu dgn itu perempuan..

dey yenadeiiiiiiiiiii..

semoga tuhan beri dia petunjuk [-o<

oppsss jgn lupe ptunjuk kat sy gak :"> ..

hikhikhikhii...

yay yay nk pose dah \:D/

Myn said...

mmg memalukan tu ....
tah zaman generasi baru nie cam sesuatu ..kan kien kan :| eceh ckp dah tua sgt =))