Monday, July 14, 2008

citer tentang ikat ;|

Alhamdulillah...
semalam semua berjalan lancar...
walaupon adhoc plan...

malam..
bngkus-bungkus jajan...untuk budak2 esok..opss
xde pon bungkus2 hantaran..
cam aku ckp sblm ni..
just ikat..bertunang nnt skali ngn nikah ;)
ini pon kebetulan family uddi dok tnya bla
derang leh dtg..so kena plak.. nak wat besday halil..
so kami jemput la dtg pd hari tuh..
kiranya majlis besarnya besday anak sdaraku halil..
hehe..so persiapan lbih pd besday dia..hehe

pagi..
kalo biasa ari cuti.. pas subuh...
golek2 atas katil..tp ari ni tau..sgt sibuk..
menu yang perlu disiapkan.. bihun/mee/kuey tiaw sup tulang n sup ayam
bubur durian bsama pulut... puding laici aku dh wat mlm td..resepi dr mesra.net..huhu
n yg lain... jajan-jajan..
awal pagi..ari gelap sgt..mak aku sound "kamu ni mkn nasi dlm periuk, asik nk ujan jek kenduri kamu"
yup..dlm atiku rase menda yg sama..agaknyelah..
ermm masa aku btunang dlu.. gila lebat sgt ujan... zink org dpn umah aku pon terbang...
tp aku jwb.. "ala..itu ribut sempena kenduri umah dpn tuh la.."
dlm ati..Tuhan jek tau.. hehe

dari kul 8 start masak... sampai la dlm kul 2..ready dh...
sib bek sempat..haha..kelam kabut..
family uddi dtg spt yg dijanji dlm kul 3..
tetamu besday party dijemput selepas asar...hehe
makanan dh siap dihidang utk family uddi...
perbincangan pon dibuat...
tok teh.. tok sidang kg aku..aka guru ngaji aku yg jd wakil family aku..
pak kadir... wakil uddi.. hehe kwn baik abah uddi.. aka ayah mentua abg aku..huhu
masa derang bincang ni..aku sibuk g kat dapur... nak readykan makanan utk besday lak..
letak makanan dlm tray.. n isikan makanan dlm mangkuk tingkat utk family uddi bwk blk..
patotnya uddi xyah arr dtg kan..sbb tuh aku bekalkn makanan..
upenya dia dtg gak..abah dia paksa..hahaha...
padan muka nyorok blakang pintu...
hmmm pendekkan cter... janji pon dibuat... bila?
hmmm kowang tggu je la kad nnt..haha

aku berpeluh-peluh kat dapur... abih dh bedak yg aku tepek2 ket td..
skali dengar org panggil aku..
alahai..ada jugak sarung2 cincin..
xleh ke kasik jek kat mak aku..t aku pakei ler...
ahakz teruk tul aku neh...huhu
bkn pe segan..aku dh arr pakei biasa jek.. ngn x bersiap nye..
huhuh... pegi la jugak...salam ngn mak uddi.. then mak dia sarungkn cincin..
aku mulakan..dgn bismillah.. la hau la wala kuwata illa billah..
aku berserah padaNya.. moga dipermudahkan jodoh aku dgn uddi..
Amin...

6 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

wahhh sedapnye mknnn =p~

syioknye majlis ..berjln lancar ek 8->

hikhikhik tahniah da kena ikat :p

pat weh aku tgu kad je ni :x

Intan said...

whatttttttttttt????????????camana aku tak tau neh [-(


tapi aku sbg kawan sentiasa doakan yg terbaik utk ko...


smoga ko ngan uddi dipermudahkan jodoh :X :X


kena gi manjung lagi ler neh :-S leh gi pulau pangkor lagi \:D/

Unknown said...

hehe...tq kekawan.. shem..sabo ler.. kad aku kuor bila ko dh ada yg punya nnt :X

bedah...ala sowi lah..adhoc ler :-j
nk sembg ngn ko pon ko bz... jgn kate ko..makcik2 aku pon tatau..tkejut cam ko :|

Es hash ei Ka Ei en said...

tgu aku da bepunya :|

lmbt le jwpnyeeeeeeee...

g pangkor :o

mauuuuuuuuu L-)

Intan said...

mau saje kalau jalan weng nih, cuba la ko tukar minat ko sikit, meh aku advise l-) tukar minat cari bf lak >:) >:)

Es hash ei Ka Ei en said...

xleh nk tuka la :|

aku kan setia :x ..

aku akn tetap setia 'berjln' :|

=))