Tuesday, July 15, 2008

takut untuk melangkah

sejak dua menjak ni
aku jadi takut untuk melangkah...
bila tengok keadaan sekeliling
bila tengok ada yang kecewa...terluka..merana jiwa
aku ni penakut jugak rupanya..
sebab aku penah lalui kegagalan dlm perhubungan agaknya
ntah..
kadang rasa aku yang terlalu emosi..
-----------------------------------
contoh 1..cerekarama mgu lps...
aku xingat tajuk...zizie ezette blakon..
mulanya.. sgt hepi family...loving couple..walopon dh ada anak
masih bercinta..masih bergayut..bersenda gurau..
walaupon ada yang menggoda suami dia kat opis..
tp suami dia tuh wat dunno jek..katanya dia dh suami org
dia sygkan isteri dia..family dia..
ttiba suami dia tjumpa cinta pertama..
rumahtangga mula goyah..
mula balik lewat dr opis..alasan miting
tp g jupe pompuan tuh..
sampaikan ulangthn perkahwinan pon dia leh lupa
sbb jupe awek dia tuh...tp isteri dia sabo jek..
x mengamuk pon..walopon ada yg call report psl laki dia
dia ttp percaya laki dia...dia [ercaya laki dia sgt sygkn dia
aku stop tengok takat tuh..
bkn sebab mengantuk...sbb aku takut..
aku jd takut bla tngok kesedihan si isteri tuh nnt
bla tau hal yg sbnar..bla si suami mintak nak kawin lagi..
aku xmo tau pon penghujung cter tuh...
-----------------------------------
cth 2: watak rahsia
si suami sering blk lewat
isteri kat umah ngn anak sorang...
ttiba si suami ditangkap bkhalwat..
menangis2 call aku sampai ati dibuat gtu
si isteri sdg peknen 2 bln..
kemudian si suami balik..bsumpah diperangkap
bersumpah tak buat agi..
isteri percaya bulat2
masih beri peluang..
walau apa kata org pd suami..
dia masih pertahankn suaminya...
-----------------------------------
aku bkn la harapkn cter cinta aku indah2 jek
tp aku takut..xberani nak hadapi dugaan yg berat2 mcm tuh..
aduh...xbleh ke dielakkan jek menda2 gni..
xmo le dugaan yg berat sampai ketemu kegagalan..
aku takut gagal...erkkkk :-SS

4 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

aku pon takot :-s

Oyin said...

mmg takot...
tp klau dia adil...xper kot...
*jeling Radzif*

kadang2 rase pompuan ke-2 tu jahat...tp klau btul2 ikhlas...aku x rase jahat...
*klau cmtu...leh x diharamkn laki kawen 4!!*

Intan said...

tu la yg aku fikirkan selama nih, kdg-2 fikir takut nak kawen, tapi sampai bila nak solo, patutla ada yg x nak kawen kan? tapi bab camni bukan itu jer punca keretakan kdg-2 jujur & setia tu dah ok soal menjaga hati pulak yg tak ok tapi biasala nobody perfect kan? satu hubungan tu kena ada serinya kena ada warnanya kena ada jalan ceritanya tapi apapun smua letak pada diri kita, smoga ko tabah n akan dipermudahkan dlm sgala hal.... uddi love tinie :"> =))=))

Unknown said...

shem... ermm xpela..kta jgn takut sgt.. kalo takut xkemana la kta kan.huhu..

yin..op op... poligami itu halal.. cuma kdg2 org yg mengamalkn poligami tuh yg x adil..yg timbulkn masalah..huhu.. aku xpenah ckp xleh poligami..bdosa wooo..huhu...

tan..u rite...warna2 khidupan..hek.. :D