Wednesday, May 11, 2011

.::Kemalasan Melanda Akibat Alahan::.

Lama dah rasanya biar bersawang blog ni
Aku alami alahan yang agak teruk berapa minggu ni
Itu lah pasal,semua menda memang tak menjadik
Dah berapa minggu jugak, selera makan aku merudum teruk
Nasi seminggu ada sekali ke dua kali mkn
Hari-hari antara yang jadi makanan aku
Buah, susu, yogurt,roti kadang2..
Ada masa lepas makan menda2 ni pun
Keluar balik semua
Tapi adakala oke pulak
Yang paling aku tak tahan adalah: BAU
Bau Masakan, Bau Tumis, dan BAU SUAMIKU
Sian suamiku..takleh dok dekat-dekat

Dah berapa minggu jugak aku tak jenguk dapur
Yup betul, kalau masa mengandung Syaza dulu
Aku masak jugak masa alahan sebab tak teruk sgt
Tapi kali ni memang tak lah..
Dah lama jugak suamiku yang basuhkan kain baju, sidai,angkat
Dah berapa minggu jugak asal datang opis, badan akuberat jek
Sokmo nak ke belakang, tidur kat surau
Hampir tiap hari tidur 1-2 jam tau..sib baik bos baik n faham
Dan kerja pon kebetulan tak banyak masa tuh..

Alhamdulillah kini beransur pulih, minggu ni aku kurang muntah dah
Minggu lepas bergantung kat ubat tahan muntah, slowly aku tak mkn ubat dh
Cuba kontrol sendirik, oke lah..
Sabtu lepas dah boleh makan skit, makan bihun goreng pagi,tghari nasi..yeyyy
oke lah kan walaupon sikit..sian anak aku..huuhu
minggu ni jugak aku kurang dh tido kat opis, sepanjang 3 ari ni baru sekali tdo waktu rehat
Ari ni pulak aku breakfast bihun sup..hahaha alhamdulillah syukur..
Chaiyok2.. semoga aku lebih bertenaga, fight fight..jgn layan sgt kemalasan ini..
Harapan aku minggu dpn dah bleh masak..hehehe

2 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

tahniah... pasni leh cuba mkn pizaa lak weh hahahah.. yg penting teruskn usaha !!!

Unknown said...

piza...erkkkk mcm bleh je ekk..hmm kna cuba baru tau..huhu..