Wednesday, May 11, 2011

.::Selamat Hari Ibu::.


SELAMAT HARI IBU semua ibu2 di dunia
dan juga pada bakal2 ibu..bersedialah anda dari awal..hehehe
so hows korang nye celebration..
actually bukanlah wajib kan, tapi dengan adanya sedikit sambutan
ibu2 pastinya rasa dihargai,tak bermaksud hari itu aje kita
hargai ibu-ibu nih..setiap hari perlu hormat,kasih dan hargai jasa mereka
tapi this is very special day tanda ingatan kita sebagai anak...

Sambutan tahun ni, takde le besar-besaran ke hape..simple je pon..huhu
aku bincang ngan hubby,nak beli hadiah kat mak2 rasa cam bulan ni ada
kurang ket dedua kami renew roadtax insurance..then dgn nak g pahang
ada kenduri sedara ghehehe..ada kekangan sket la kan..
so idea..idea..cane ekk..nak jugak sambut..
oke..hadiah bila2 pon kita leh bg..especially bila sesekali kita jln2..
insyaAllah ada je..so..we plan just beli kek..n celebrate ramai2..

pagi ahad tuh, dari umah aku n suami nak kena blk kg sat,
tanam batu nisan abah, kami sarapan dengan mak aku,abg n
pakcik2 aku kat sana heloooo..aku dah mkn roti canai,
walaupon lps tu ada mual sikit,tapi yess xmuntah
sebelum pegi, dah pesan kat mak mertua aku,
dia nak g pahang ari ni,soh mak tunggu kami blk, lepas zohor la
baru mak gerak ekk..so abih selesai tanam batu n singgah ziarah tok aku,
aku n uddi pong kedai kek peberet aku SUNLIGHT..hehe
best la pulak..rasa cam pesta dalam kedai kek tuh
cina melayu india, ramai..masing2 pilih kek utk HARI IBU..
so kami pilih 2 kek..

Balik rumah lekir, sorok2 kek..eceh surprise la konon
Then uddi panggil mak, meh la dok kat meja nih..
N aku pon kuar, masa tuh memang ramai kat umah
Kakak2 ipar n duai aku ada..aku kuar
"Selamat ari ibu.." nyanyi sambil bawak kek..n pastu yg lain
pon sambung nyanyi
tukor lagu hepi besday..hahaha bleh gitu..
Suka tengok muka mak mertua masa tuh..
Itulah ibu kan..kecik jek pon kita wat tuh..tapi muka suka,
terharu dia tuh..hmm
Aku sayang mak mertua aku cam sayang mak aku..
Dia pon sayang aku tau..ecehh.. yelah tau aku xlalu mkn..siap orderkan kerepek pisang manis
soh bawak kudap2 kat opis..hehehehe..sayang mak..

Oke then, lepas mak mertua gerak ke pahang n Akak
kami lambai2, then aku n uddi gerak pulak ke pundut..
umah mak akuhehe..sampai je..salam smua,
then aku pon bwk masuk kek..sama gak la
surprise kan mak aku..wajah gembira sorang ibu,
haihhh rasa nak nangih jap
apa sangat la kita buat kan..derang pon nk kata mkn kek sgt xpon..
budak2 je lebih tapi punya sukanya derang tuh,
Allah jek tau..love u much mak..
Tima kasih Allah kurniakan kami ibu2 hebat ini..
semoga derang sihat n dirahmati selalu
alahai sambutan umah mak aku nih, aku lupa bwk henpon.
abih handbag2 ttinggal umah
so xde le gambo..huhuuuhu..

2 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

wahh bergenang seketika.

Unknown said...

erkkk bgenang ke.. :-S