Thursday, May 19, 2011

.:: Kenduri @ Mempaga Pahang::.




Oke, hari ni nak cerita pasal percutian aku & keluarga
tempohari ke mana?ye..ke pahang..
jauh juga perjalanan, dari perak hari jumaat selepas kerja
kami ke kenduri rumah mak saudara suami,
anaknya dua orang kahwin..wahh meriah..
alhamdulillah, alahan aku semakin baik, tinggal sikit2 je lagi.
kami konvoi dari sini 2 kereta, pagi nya dah gerak 1 kereta.
dari sini ke Mempaga Pahang, Bentong, lebih kurang 6 jam.

Sabtu kendurinya, memang meriah..Felda kan..
Tapi aku takde le menolong sgt, ramai dah kakitangan..
Tambah aku masih tak tahan bau2 masak, so byk duduk..huhu
Menu diorang lain daripada biasa..cewahhh..
IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK..ini menu wajib..perghh sedap
belakang umah Cik nih memang ada kolam, patin & keli..
perghhh aku penah tngok diorang bawak naik patin, besar peha aku nih :O
yg lain.. kerabu kacang botol, paprip daging..alamak lupa dah apa lagi
haha..boleh lupa kan..pasal apa..pasal aku tak makan pon lauk kenduri
kalau ikotkan patin memang favourite lah..tapinya aku tak boleh makan
tersangatlah pedas, sejak pregnen..aku tak boleh mkn pedas..sikit pon xleh..
sian aku kan..hahaha..so tengok aje le org mkn..
nasib baik pagi tuh aku dah cover dengan karipap..karipap aje?
hello..aku makan 7 ketul oke.. :O banyaknye..hahaha sbb sedappppp,xpedas :P
sebelum balik, mak mertua aku sempat lagi
buat ikan pekasam..ikan apa tau? ikan keli pekasam..
hmmm memang sedapp..siyes dah cuba semalam..hehe
aku lepak umah kenduri sampai ahad pagi baru gerak..tapi belum balik perak lagi
jeng jeng..citer next entry..
layan gambo kenduri..

3 comments:

KELI OH KELI said...

JoM lAwAt bLoG kHaS IkAn kEli..SaLaM pErSaHaBaTaN kAwAN...")

Es hash ei Ka Ei en said...

eh ada keli lak kat sini.. hahaha
ruginye xdpt mkn ikan patin :|
masa aku kawen dlu kat temerloh tu jd lauk pengantin tau.. siap dgn umbut kelapa sawit la.. memcm mknan kg ada..

laki aku mkn sampai lupa yg dia tu pengantin.. hahahahah..
selalu pengantin mkn memalu sesuap dua je.. ni kes xleh tahan punyaaaa...

Unknown said...

eh kat phg sana jek xdpt makan,tp makcik udi ada bekalkan patin utk bawak balik..k.ipar aku dh masak asam pedas yg xbrapa pedas supaya aku leh mkn..hahaha..n patin goreng..peghh sdap2..

haha..laki ko mmg suka ahh ehh..peberet org phg..haha sampai lupa dia pengantin :))