Friday, May 27, 2011

.::Debaran Temuduga Pembantu Makmal::.

Ya Allah berdebarnya rasa hati ni
Aku kena panggil temuduga jawatan Pembantu Makmal sekolah
pada 2hb Jun 2011
ni 1st time aku pergi temuduga under
SPP(Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran)
Temuduga kerajaan ni kali ke-3..
Lama dah sebenarnya tak pergi temuduga,last sebelum kawin dulu

Aku usaha juga minta lagi walaupun usia dah agak tua kan..huhu..
Aku baru isi online bulan 4 ari tuh, alhamdulillah dipanggil temuduga..
Kali kedua aku update..usaha je, guna SPM je pon.. :)
Gaji sure lebih rendah kan..tp aku nak jugak..huuhu..

Preparation, setelah search kat pakcik Google..
adalah sikit2 persediaan yang aku buat..
Pengetahuan am spt Hafal nama menteri kabinet,
senarai Perdana Menteri, Pengerusi SPP,
parlimen, Jata Negara, Rukunegara, Jalur Gemilang,
Hari Malaysia, 1Malaysia, NKRA, Integriti, Isu2 semasa
apa ye isu semasa, sekarang pasal kenaikan harga barang kan
pasal bebanan kerajaan menanggung subsidi minyak dll..
penyelarasan tarif elektrik, hmmm ape tah lagi
kena kerap baca paper ni..

then pasal sains pon kena study,
tugas pembantu makmal harus la kan kena tau...
erkk xhabis hafal lagi.. :-SS
langkah semasa hadapi kecemasan..
benda wajib ada dalam peti kecemasan..
then, radas & fungsi..apa itu kertas litmus
fotosintesis, sel darah merah.. asid alkali..
erkkk takut2...
boleh ke ni..ahhh usaha lagi..n redahhhh jek..
(semua2 ni aku dpt hasil google..juga forum rujukan
soalan inteview spp pembantu makmal april 2011

aku berdoa andai ini rezki ku, yg terbaik untukku
keluargaku,agamaku..moga Allah permudahkan..
dan bantu diriku yg lemah ini..
Kawan2..doakan aku..

1 comment:

Es hash ei Ka Ei en said...

wahhh good luck ye tinie !!! insyaallah sapa tahu allah nk bagi kerja baru rezeki utk new baby kannn