Thursday, July 31, 2008

bzzz....iyolahh..

huhu..
bz ket lately...
keja baruku ni kan lain ket dr sebelum ni..
aku dh penah cter ke ekk...hmmm gni..
kalo sebelum-sebelum ni..
aku keja ngan company IT,
IT hardware, IT software, n yg last pon IT software..
hah yg ni lari byk...syarikat kontraktor..major construction...
wat jalan..wat building..renovation... kolam kilang kelapa sawit,kolam air twr.. pembetungan..bla2..
hahaha...lain kan...ntah nape ekk..aku enjoy keja neh..
rasa cam kena ngn jiwa aku..


actually... aku kenal bos company ni dh lama
nak kata beso idak le..kecik jekk..
tp pojek yg dpt alhamdulillah..hehe...
sebelum2 ni..ada gak la tolong bos ni..dolu2..
masa kerani dia benti..waktu cuti aku dtg cni tolong dia...
so xda la kekok sgt...
cuma kali ni jobscope tuh idak le dok opis ngadap keja
kerani semata...(sebab aku demand xmo gaji rendah..
bior jobscope luas asal gaji manyak ket..haha sukati)
selain dr setelkan tender2..dptkn sebutharga..carik suplier..order..
aku kena g site..utk site survey...kena g site untuk pantau progress projek
kena liase ngan pegawai2 kat tempat tuh..


macam sekarang..tengah ongoing beberapa projek..
yg paling penting skang pojek kat Universiti Teknologi Petronas, Tronoh...
UTP ni..renovation work.. selain keja2 tukang2..furniture..divider..electrical..
yg best ada le relate ngn IT..
sbb ada networking wired n wireless kna wat situ..huhu
1st time kompeni ni dpt pojek situ..
so bos aku nak wat yg the best le gtu..
thats why i like my bos ni..
walopon jaga gak budget2 tp wat keja kena tip top..
sebab tuh once dpt tangkap satu pojek ngn satu2 agensi tuh
derang nak kasik g..
n yg penting xsuka nak sub2 kat kontraktor lain sgt
esp cha ya nun alif..cam kebanyakan org len buat... kat melayu xpa..


nape aku rasa suka ekk keja kat cni..
penat..memang penat... walopon renovation kat utp tuh dlm bangunan
sejuk jek pon dlm tuh
tp aku kena ke hulu ke hilir gak jupe org tuh org ni..
arrange itu ini..
panas la plak skang ni kan..terik...yah penat..tp kepuasan...
n yg penting kat cni.. xde politik opis sgt..
nape xde..sebab..pekerja kat opis ni aku, QS en fauzi, my bos en zizan..
3orang jek...erkk akak cleaner sowang..
yg lain smua pekerja kontrak..
hahahahaha... so xbyk songeh...n xda yg dengki2..ahhhh legaaaaa...
alhamdulillah...kat cni aku nk blajar manyak menda..
mana tau kan..... :->


aku selalu doakan bos aku ni murah rezki...
dia pon xkedekut..dr dlu g..
moga lebih bjaya di masa hadapan..sian gak tngok dia sesorang ke hulu kehilir
n skang aku lak gtu..heh...
erkk ekceli ada cter ket psl dia neh..ahakzz...
xpe len kali arr cter...huhuhuhuhu...tata titu titi...

1 comment:

Es hash ei Ka Ei en said...

wahhhhhhhhhh

syiokknye bce cite best cite ko epy ..

tahniah .. cam best je keje ko nieh .. ade keje kosong tak :p .. keh keh keh..

aniwei aku doakn ko kekal keje kat sini n semakin dimurahkan rezki [-o< cpt ah kawen kan kannn :))

*kegembiraan kwn² adlh kegembiraan aku juge.. kesedihan kwn² adlh kesedihan aku jugeee... *