Monday, January 11, 2010

Rezki Baby...huhu


Alhamdulillah..syaza dh nak dekat 4 bulan dah
syukur..setakat ni aku masih boleh bagi exclusive breastfeeding..
takde lagi campur dengan susu tepung...
walaupun susuku taklah semewah ibu2 lain..
tapi cukup je untuk syaza...

sebabkan nak lebih sihat and pastikan production susu
tak berkurang..sesi pam masih diteruskan
dan juga aku sekarang rajin makan suplement
eceh...nak jaga kesihatan le katakan..
multivitamin untuk ibu yg menyusu dan juga pil kalsium..
susu anmum lacta tidak ketinggalan..hehe
(dulu aku xsuka rasa susu selain rasa coklat..sekarang oke jek :P)

aku beruntung ada suami yang menyokong
niat aku nak menyusukan syaza...
kalau aku down..dia la yg bg support..
tq suamiku..

hmm..n baru ni suami ku belanja belikan
PLAYTEX LINER (plastic utk storage susu)

so aku order le online kat ajasu..
macam biasa kat MyBreastPumpShop
tempat yg aku oder medela swing pam susuku ari tu la..
selang sehari dapat la brg yg diorder..
tapinya bila aku bukak..
aikk bukan yg aku order..tp MEDELA WIPES
tak penah g aku bli yang ni..sms tokey kedai..
oh tersilap antar..dia minta tlg courier to pembeli yg sorang g....suzi
aku pon courier le ptg tu..

yang bestnye..aja tokey kedai tanya nak dia kirim blk duit courier ke
or nak bottle bumble bee..
aku pon ckp..nak bottle le..
sekali bila sampai.. dalam tuh..
ada 3botol bumble bee..
hoyeyyy...suke2...tq tokey kedai
and lagi..wipes..2keping..ahh jadilah kn..sape yg nk bg
mahal tul medela wipes tuh..(bg aku yg kurang mampu ni la)
leh buat lap aksesori pam..yeyey...

ermm murah rezki syaza nih..hehe..
mami menumpang je..
and lagi..yang suzi..pembeli wipes tuh pulak..
baru 1st time nak pakai playtex liner..
so sms le aku tanya cane guna..
hehe..jadik cikgu jap mlm tuh..haha
aku pon cam le terer sangat
sedangkan baru brapa bulan blajar
menda2 nih..hehe..
xpe la..at least sama2 belajar kn.. ahakz..


2 comments:

Es hash ei Ka Ei en said...

tetibe aku pening baca..

nnt tiba ms ko ajar aku plak taw... ngeeeeee

Unknown said...

hahaha...yes...bleh

mst kna azam kuat dr skang tau..niat nk breasfeed baby..at least..exclusive 6bulan...