Saturday, November 1, 2008

dialog...

"Sabtu ni saya dah set apointment dgn ustaz utk wakalah"
"oke, b g dgn abah bwk saksi skali kan..nnt antar form terus k"
"Oke abg"
"B"
"Ye"
"Lepas kahwin nnt, b ikot dok umah mak abg k"
Diam.Pandang dpn. Pandang dia.
"Oke...insyaAllah"
Dia senyum.
"Ermm tapi nanti, lepas kenduri belah abg, t kna dok sana trus ke"
"Takpe la.. kita amik baju b sikit2.. dok umah abg jap.. then
nnt tido umah b jap, bkn jauh pon. Pelan2 k"
"Oke."
Nape tah aku terusik pasal tu..
Aku akan pindah keluar dari umah mak abah...
Sedih plak...yer sedih walaupon dekat jek...
Lepas ni, mesti banyak yang berubah...
Hidup dengan famili baru...Dah ada dua mak..
Dua hati ibu yang perlu dijaga..
Terguris hari ibu mertua sama seperti kita mengguris ati ibu kita..
Mampukah aku...
Lagi sebulan...dan sejak akhir-akhir ni macam2 mimpi aku...
Agaknya sebab macam-macam dalam kepala aku...
Ada satu malam aku mimpi.. Rombongan dh sampai..
Tok kadi dah ready...aku lak kat dapur wat ape ntah..kelam kabut masuk bilik..
Sekali tengok2 upenya baju nikah aku tak siap lagi.. mak andam pon xdatang lagi...
Urghh tah ape2 punya mimpi...
Agaknya semua orang yang nak kawin ni mmg gtu ke..
Aduiii... takutttt....
Ya Allah, tolong hambaMu ini..
malam ni wakalah.. ada ke soal jwb.dh ready ke aku.urghhhh...

5 comments:

Intan said...

moga ko tabah hadapi dunia baru :X

aku sntiasa doakan kebahagiaan ko & uddi n cepat dapat baby comel k :*

~MiSS Elina~ said...

erm...


selangkah ke alam perkahwinan..


semoga bhgia ke akhir hayat...:*

~MiSS Elina~ said...

erm...


selangkah ke alam perkahwinan..


semoga bhgia ke akhir hayat...:*

mdrosdi said...

tq intan..aku pon sama doakn gtu kat ko..muahh :*

tq cayunkku el... :*

FlOr!sTG!rL said...

Tinnie selamat pengantin baru :D..err mimpi tu..mimpi mainan..tp pernah terjadi ngan kak ain tp bukan mimpi tp kenyataan bila mana mk andam tk dtg2 lg tuk makeup ..rombongan pengantin laki dh sampai..duk luar kepanasan..akhirnye bila mk andam dh dtg make up mcm haram..mcm pontianak..aaa tidak..tu sbb malu nk upload pic kawin :))